★★★★ – De romantische wereld van Verslingerd Chewy, Paladin, Hermelien, Kikker en Dixi; de hechte groep nerds in het Twentse studentenhuis staat opnieuw centraal in Verslingerd, het vervolg op Lisette Jonkmans Verkikkerd. Ook deze keer gaat het over moeilijke (liefdes-)relaties, feestjes en het studentenleven. Maar met onder andere de ziekte van huisgenoot Chewy is het niet alleen maar lachen geblazen.

Wat een relatieproblemen

In Verslingerd werkt hoofdpersonage Lucy hard aan een carrière als beautyblogger. Intussen probeert ze ook nog haar tentamens te halen en haar relatie met vriendlief Kikker niet te laten stranden. Die gaat namelijk op tour met de beeldschone en beroemde zangeres Laura. De twee oefenen bijna dagelijks hun duet. Hoe kan Lucy daar nou níet jaloers op zijn? En dan zijn er nog een hoop fans die Kikker en Laura ook écht voor een stelletje aan zien. Terwijl Lucy wanhopig de reacties op fora doorleest en haar vrienden positief over Laura hoort praten, begint ze steeds meer te twijfelen. Past ze eigenlijk wel zo goed bij hem?

Een échte chicklit

Mocht het nog niet duidelijk zijn: Verslingerd is een echte chicklit. Verwacht dus geen literaire hoogstandjes of ingewikkelde complotten, maar gewoon een heerlijk feelgood-boek dat je lekker mee kunt nemen naar het strand. Jonkman schrijft namelijk als een trein! En dan niet alleen vanwege de vliegensvlugge productie van een hele reeks boeken, maar ook vanwege het feit dat ze de lezer meteen meetrekt in haar verhaal en die vervolgens niet meer loslaat. Je waant je even in de romantische wereld van hoofdpersoon Lucy en haar nerdy campusvrienden. Een heerlijke afleiding.

Levensecht leed

Het studentenleven van Lucy is dus heus niet alleen maar leuk. Natuurlijk, ze heeft relatieisssues en kibbelt weleens met haar huisgenoot, maar vooral de ziekte van huisgenoot Chewy drukt de pret. Het boek is een chicklit, maar toch zit je als lezer aan het einde van het boek met een brok in de keel. De personages zijn intussen zó gaan leven dat al hun lief en leed levensecht overkomt. Desondanks is de toon van het boek natuurlijk gewoon vrolijk, want dat hoort bij een goede chicklit. Doe ons nog een vervolg!

Gelezen: Verslingerd
Geschreven door: Lisette Jonkman
Uitgegeven door: Luitingh-Sijthoff