Wat voorafging in The Vampire Diaries …

Sinds de tranentrekkende seizoensfinale hebben de fans hun favoriete tv-vampiers moeten missen. Gelukkig begint de populaire fantasy-serie The Vampire Diaries weer. Donderdag 2 oktober zitten vampierfans over de hele wereld weer aan de buis gekluisterd. Deadline frist daarom het geheugen weer even op en zet de sappigste roddels over het nieuwe seizoen op een rijtje!

Bloed & sixpacks
Sexy vampiers, spanning en allesoverheersende liefde. Dat alles en meer biedt de bekende serie The Vampire Diaries die sinds 2009 op de buis verschijnt. Maar wat is zo leuk aan deze serie die jong en oud aan de buis kluistert? Het feit dat tv-hunks Paul Wesley en Ian Somerhalder geregeld zonder shirt in beeld verschijnen, kan natuurlijk geen kwaad. Hun haast even knappe collega’s doen al even erg hun best in de sportschool. Het belangrijkste is echter dat The Vampire Diaries niet puur over vampiers, weerwolven en heksen gaat, maar ook over liefde, vriendschap en familie.

De flop van seizoen 5
In de eerste vier seizoenen zagen we Elena (Nina Dobrev), Damon (Ian Somerhalder) and Stefan (Paul Wesley) en hun trouwe vrienden de strijd aangaan met allerlei schurken. In seizoen 5 maakten de schrijvers het echter wel erg bont: maarliefst drie verhaallijnen met wisselende schurken passeerden de revue. Het gebrek aan continuïteit in de plot zorgde voor veel kritiek. Toen de vampier Damon, die vele meisjesharten op tilt deed slaan, in de laatste aflevering de dood in de ogen staarde, was de chaos compleet. Het is de understatement van de eeuw om te zeggen dat de fans boos waren.

Sappige roddels
De dood van Damon deed veel stof opwaaien. Het brein achter The Vampire Diaries, Julie Plec, kreeg zelfs doodsbedreigingen. Gelukkig zijn er genoeg trailers en geruchten om de gemoederen te bedaren. Damon doet gewoon weer mee: hij is als hallucinatie van Elena te zien in de trailer en acteur Ian Somerhalder is al op de set gespot. Ook Plec bevestigt dat we nog niet van Damon afzijn, al laat ze verder weinig los. Verder is bekend dat weerwolf Tyler terug is uit de dood – als mens! EN de nieuwe schurk beloofd een ware psychopaat te worden. Reden genoeg voor de fans om zich toch op 2 oktober te verheugen!

Eindinformatie
Gezien: The Vampire Diaries seizoen 5.
Op de televisie van 3 oktober 2013 t/m 15 mei 2014 (in Amerika).