Risen 3: Titan Lords is geen Titaans spel

★★ – Risen 3: Titan Lords is een actie RPG, een role-playing game, waarbij je in de huid kruipt van een avonturier in een wereld van matige graphics. Het spel vol met diverse, uitdagende vijanden en queesten krijgt het niet voor elkaar om de aandacht van de gamer erbij te houden.

Graphics
De graphics zijn niet top. Hoewel in de videofragmenten de vijanden goed en mooi zijn uitgewerkt, vallen ze in battle-modus tegen. Wanneer je bepaalde monsters van achteren aanvalt, is het zelfs zo erg dat het lijkt alsof je een vlek van pixels aanvalt. Dit gebrek aan kwaliteit zorgt er wel voor dat het vechten met meer agressie gebeurt. Overigens zijn bepaalde objecten die de gamer moet verkrijgen vanuit bepaalde posities wel in orde, maar het lijkt alsof dit alleen bij ‘perfecte omstandigheden’ gebeurt. Van deze slechte graphics wordt de gamer niet gelukkig.

Queesten
Mede dankzij de ondeugdelijke graphics zijn sommige zoektochten in Risen 3: Titan Lords lastig te volbrengen. Doordat je moeilijk ziet wat er precies in je scherm verschijnt, loop je maar wat met je karakter rond, terwijl de A-knop herhaaldelijk ingedrukt wordt, hopend dat je het juiste item te pakken krijgt voor je queeste. Dit komt het spel niet ten goede, aangezien het spel juist interessant is door haar puzzelachtige queesten.

Diversiteit
Risen 3: Titan Lords biedt ondanks de vele tekortkomingen in graphics een diverse reeks aan spannende queesten, waarmee de speler lang zoet kan zijn. De queesten zorgen ervoor dat de gamer een steeds uitgebreidere game met veel diepgang voorgeschoteld krijgt. De queesten zijn in kwaliteit nauwelijks minder geworden dan in de vorige Risen-spellen. Risen 3 is kortom interessant voor de liefhebbers van de Risen-spellenserie, maar is geen aanrader voor de allround gamer.

Game
Gespeeld: Risen 3: Titan Lords
Releasedatum: 15 augustus 2014