Recensie: Seizoen 4 Game of Thrones laat je maag rondjes draaien

★ – De Amerikaanse hitserie Game of Thrones is binnen no time razend populair geworden in Nederland. Game of Thrones neemt je mee naar een wereld waarin adellijke families strijden om de troon, inclusief draken, complotten en oorlogen. Door de vele leugens en complotten is het moeilijk om te zien wie er nog te vertrouwen is, en dat maakt elke aflevering weer spannend.

Ongelofelijke plottwists
Al vanaf de eerste aflevering is het wel duidelijk dat de serie vol seks, geweld en actie zit. Inmiddels telt de serie drie seizoenen en de vierde is in volle gang. Elk seizoen bouwt op naar een spraakmakende seizoensfinale met een enorme plottwist. Na de seizoensfinale van seizoen drie, die je maag op z’n zachtst gezegd een flink aantal rondjes laat draaien, weet je écht niet meer welke kant de serie op zal gaan. En dat maakt het wachten op de volgende aflevering alleen maar erger, omdat je wilt weten wat er gaat gebeuren.

Acteurs van Nederlandse bodem
In de serie zijn ook twee spelers van Nederlandse bodem te bewonderen. Carice van Houten vertolkt de rol van de ‘rode priesteres’ Melisandre. Michiel Huisman, die Nederlandse bekendheid kreeg in Costa! en Zwartboek, speelt Daario Naharis in de serie. Huisman vervangt Ed Skrein, die de rol in seizoen drie speelde. Nu heeft Huisman nog een relatief kleine rol, maar in het vijfde seizoen zal hij één van de hoofdrolspelers zijn. Van Houten als Huisman vertolken hun rol goed, de twee horen helemaal thuis in deze Amerikaanse hitserie.

Spanning vanaf de eerste aflevering
Het vierde seizoen dat nu wordt uitgezonden zit alweer vol met onverwachte wendingen. Een koning wordt vermoord en er wordt uigezocht wie het heeft gedaan. Ondertussen is een vrouw met draken bezig met het voorbereiden van een oorlog. En dit is nog maar een kleine greep van wat er in de serie gebeurt. Kortom: Game of Thrones zit vol actie, spanning en onverwachte momenten, waardoor je geboeid blijft. Vanaf de eerste aflevering wordt je gegrepen, en deze serie laat je niet weer los.

Gezien: Game of Thrones
Op de televisie vanaf: 7 april 2014, alleen te zien bij HBO
Geregisseerd door: David Benioff, D.B. Weiss Cast: Peter Dinklage, Lena Headey, Emilia Clarke, Nikolaj Coster-Waldau, Charles Dance, Carice van Houten, Michiel Huisma