★★★★★ – Eefje de Visser betrad op 11 mei 2014 het podium van Tivoli Oudegracht in Utrecht. Hier gaf ze een concert voor de serie Tivoli Tijdloos. De bandleden kwamen het podium op in witte gewaden, waardoor het net leek alsof er een stel engelen gearriveerd was. De Visser zong de sterren van de hemel en uitte zich als een echt podiumbeest.

Oprecht geluid en woordspelingen
Het gebeurt niet zo vaak dat de zang tijdens een optreden bijna gelijk is aan de zang van een album. Toch weet De Visser dit voor elkaar te krijgen, wat een knappe prestatie is. De Visser weet met haar stem het publiek te raken. Of het nummer nu energiek of juist rustig en intiem is, het maakt niet uit: ze baant zich door beide richtingen een weg. De manier waarop De Visser daarnaast zowel op het gebied van taal als ritmisch met woorden speelt, maakt de muziek heel indrukwekkend en opvallend. De muziek is eigenlijk nauwelijks te vergelijken met andere artiesten, aangezien het zo eigenzinnig is.

Bijzondere bijeenkomst
Een bijzonder moment vond plaats toen alle bandleden ineens achter hun instrumenten vandaan kropen en naast de zangeres kwamen staan. De muzikanten zetten vrijwel a capella een lied in, waarbij De Visser zorgde voor zachte begeleiding met een gitaar. Ze had van tevoren gevraagd of het geluid zachter kon, waardoor het stemgeluid op een mooie manier benadrukt werd. Om het effect wat aparter te maken, verschenen er bijzondere visuals op de lichamen van de bandleden. Er liepen daarbij allerlei strepen over hun gezicht, armen en de rest van hun lichaam. Uiteindelijk kon men hun verschijning bijna niet meer herkennen, maar alleen nog maar luisteren naar de stemmen.

Luid en zacht
Hoe later het werd, hoe harder de liedjes. De band leek steeds meer ingespeeld te zijn en ging er echt voor. Af en toe werd met een apparaatje het geluid vastgehouden, om het vervolgens steeds achter elkaar door de laten gaan, terwijl er nieuw geluid overheen opgenomen werd: een soundscape. Het volume ging hierbij omhoog en zelfs de stroboscopen gingen even aan. Toch werd dit later afgewisseld met een rustiger lied. Zo speelde de band als eerste nummer van de toegift het lied Ongeveer, waarbij de hele zaal stil werd. Bij de laatste twee nummers die daarop volgden, nam het geluid echter weer toe en werd het concert afgesloten met een echte knaller.

Bezocht: Eefje de Visser
Artiest: Eefje de Visser
Datum: 11 mei 2014