Broken Age Act 2 is een echte breinbreker!

★★★★  – Broken Age Act 2 is het 2e deel uit de Broken Age-serie, de point and click puzzle adventure van ontwikkelaar Double Fine. Heeft Double fine goed naar het commentaar van de fans geluisterd en hoe heeft dat uitgepakt? Is dit een waardige opvolger voor deel 1 die je uitdaagt met een interessant verhaal, of een slappe hap na een heel sterk eerste deel?

Wat voorafging…
Voor de mensen die nog nooit van Broken Age gehoord hebben even een kleine recap wat het eerste deel precies inhield. Broken Age chapter 1 is een game die zich afspeelt in 2 werelden. Ten eerste heb je de wereld van Shay, een jongen die op een ruimteschip woont dat gerund word door zijn moeder. Shay wordt door alle andere inwoners (in elkaar gehaakte poppetjes) gezien als de locale held. Daarnaast heb je de wereld van Vella, een meisje dat in een dorpje woont waar alles om Mog Chothra draait, een vliegend monster wat eens in de 14 jaar de maagden van het dorpje uitzoekt en op eet.

Het verhaal gaat verder
Het eerste deel van Broken Age eindigt met een gigantische cliffhanger. Net op het moment dat je het idee hebt dat je vat begint te krijgen op het verhaal is het al afgelopen en blijf je verward achter. Tenminste dat was mijn reactie toen ik in ruim 4 uur door het eerste deel heen was. Deel 2 gaat hier naadloos op verder en, zonder te veel te verklappen over het verhaal, gooit de werelden van de 2 hoofdpersonen totaal omver.

Maar is deel 2 beter dan deel 1?
Double fine heeft goed naar alle fans geluisterd die vonden dat het eerste deel te makkelijk was door de moeilijkheidsgraad een flink stuk hoger te zetten. Broken Age Act 2 heeft mij het gevoel gegeven dat ik weer een klassieke point and click adventure aan het spelen was waar het een must was om pen en papier bij de hand te houden en waar je op sommige puzzels wel een tijd vast zat. Dit alles zorgt ervoor dat Broken Age Act 2 zeker de moeite waard is om te spelen als je van spellen met een goed verhaal en interessante puzzels houdt.

Gespeeld: Broken Age Act 2
In de winkels vanaf: 29 april 2015
Gespeeld op: PC